woensdag 25 mei 2005

Aan de kaak

Ik leef op papjes, yoghurt en platte kaas. Daarnet heb ik zelfs gewaagd om een boterham te eten gesopt in koffie (die ik liever niet drink). Minder dan 24u geleden heb ik drie wijsheidstanden laten trekken. Dus ik moet mij tot een dergelijk dieet beperken. Niet aangenaam. Voordeel is wel dat ik omzeggens geen zwelling heb. Die kan tot 48u na de operatie nog opkomen, dus ik mag niet te vroeg juichen. Maar tot nu toe kon het eigenlijk moeilijk beter.

Ik heb wel mijn voorzorgen genomen. Gisteren aan de nodige "kaakgymnastiek" gedaan. Alle patiënten kregen een blad mee met nuttige tips op, zoals neem geen belangrijke beslissingen en onderteken geen documenten tot 48u na de narcose. In mijn geval bestond die kaakgymnastiek uit een geanimeerde discussie over Brussel-Halle-Vilvoorde. Laat ons zeggen dat als een kreupele wil sprinten, dan oefent hij ook tientallen, honderden kilometers. B-H-V was mijn spurttraining. Daarenboven heb ik vannacht mijn hoofd op drie kussens gelegd, zodat het zeker hoger lag dan mijn hart. Dat zou ook een ontzwellend effect hebben. Nu nog een beetje pijnstillers nemen, al is het slechts preventief, en ik kan de dag met een glimlach tegemoet treden.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Veel beterschap gewenst!
Dikke zoen!

Anoniem zei

van mij hetzelfde ;-)