maandag 2 oktober 2006

Gyproc plaatsen


Ik ben daarnet gaan klossen in den distel. De wc-deur moest er nog hangen tegen het weekend. Dat ging niet helemaal vlekkeloos (één vijs kwijt, één vijs over, één kotje verkeerd geboord, deur die klemde, één scharnier terug losgemaakt, kotjes op een andere plaats geboord, scharnier terug vastgemaakt, plaatjes op de scharnieren, één plaatje kwijt, ...), maar ik was tevreden. Meer nog ik was in enige mate fier op onze distel.
 
En daarom dacht ik nog wat klusjes aan te pakken. Een plank vastgemaakt over het gat in de "kast" in de wc's. Ik begon er echt plezier in te heben. Niks zo fijn als klusjes opknappen.  
 
Nog een klusje dan. Ik had zin in wat gyproc-werk. Geloof me, ik ben de hel tegengekomen! Als ik moest kiezen tussen gemarteld worden en sterven aan het kruis of gyproc plaatsen, nou doe mij dan het eerste maar. Gat gemeten in het plafond; gyproc willen halen in de berging; berging half leeg moeten maken; gyproc genomen; alles terug in de berging geplaatst; gyproc uitgesneden; ladder op met gyproc, vijzen en schroevendraaier; ladder af; ladder op met gyproc en vijzen; gyproc geplaatst; gyproc te groot; ladder af; gat in plafond groter gemaakt; kabel aan schroevendraaier gemaakt; ladder op met gyproc en vijzen; gyproc gepast; trillende armen; van de ladder gevallen; gyproc in tact; ladder op met gyproc en vijzen; gyproc gepast; nog harder trillende armen; hoofd tegen de gyproc; schroevendraaier omhoog heisen zonder handen en met mond; vijzen uit de mond gevallen; knoop in kabel gemaakt; schroevendraaier vastgebonden boven aan ladder; ladder af; ladder op met gyproc en vijzen; gyproc geplaatst; ongelooflijk trillende armen; van de ladder gevallen; gyproc kapot; stuk hout aan gyproc bevestigd; ladder op met gyproc en vijzen; gyproc vastgevezen; ladder af.
Gemerkt dat de gyproc tien centimeter te klein is.
 
De moraal van het verhaal:
Les 1) wees niet hevig, maar langzaam en secuur
Les 2) met twee is altijd beter
Les 3) stop altijd vlak na het hoogtepunt.

Geen opmerkingen: